sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Barcelona osa 1

Kun istuu parvekkeella täydellisessä kesäsäässä päivittämässä blogia Barcelona-jutuilla, ei ees yhtään harmita olla Suomessa. Kesä tuli ihan yllättäen, yhtenä päivänä lehdet oli vaan ilmestyny puihin ja ulkona tarkeni pienissä vaatteissa. Mut en valita, sää vaikuttaa ihan uskomattoman paljon mun mielialaan, joka siis nyt on melko korkeella, tietty!

Palataanpa ajassa taaksepäin muutamalla viikolla. Perjantai 4.5. oli kauan odotettu (ja jännitetty) päivä, jolloin lähdettiin Barcelonaan. Mulla oli samat lennot rakkaan derbyvaimoni Iines Rankan kanssa, Steikki lähti samana päivänä aiemmin ja Antero vasta illalla Turusta. Lähdettiin Kouvolasta joskus siinä puolilta päivin ajelemaan kohti Helsinki-Vantaata ja oltiinkin perillä hyvissä ajoin, kun lento Pariisiin lähti neljän maissa. Jännityksissämme tarkisteltiin matkatavaroitamme lähtöportilla, repussa oli luistimet, suojat ja glitterpöksyt, eli kaikki ne tärkeimmät jutut. Vertailtiin siinä myös lippujamme ja todettiin, että ollaan vahingossa varattu eri paluulennot. :---D Ei kuitenkaan tullut siinä vaiheessa mieleen yrittää tehdä asialle mitään, joten naureskeltiin vaan hölmöydellemme.

Lento Helsingistä Pariisiin meni leppoisasti ristikoita täytellessä. Rankka täytti vieressä sudokulehteä. Hyvää viihdettä! Pariisissa luultiin että meillä on kiire Barcelonan koneeseen, mutta sehän oli sitten myöhässä. Ei kuitenkaan liian ärsyttävän paljon. Koneeseen päästyämme jatkettiin taas ristikoiden ja sudokujen parissa ja oltiin taas kuin huomaamatta perillä.

Barcelonan lentokentällä hypättiin bussiin, joka vei meidät keskustaan. Rankka luuli osaavansa tien hostellille, mutta ei sit enää ollutkaan varma mihin suuntaan sieltä isolta aukiolta piti lähteä. Onneks Steikki oli saapunut jo joitakin tunteja aiemmin ja tuli sitten meitä vastaan johonkin mäkkärin nurkille. Mä olin tässä vaiheessa rasittava, nälkiintynyt ja väsynyt valittaja, sori vaan kaverit! Mut kyllä se fiilis siitä parani kun sai hylätä painavat kantamukset hostellille. Majoituttiin hostellissa nimeltä Barcelona 4 fun, se oli melko edullinen ja hyvällä paikalla ihan La Ramblan läheisyydessä. Ja niin hauskan näkönen paikka! Ulko-ovet oli monta metriä korkeat, mutta sisään astuttiin pikkuriikkisestä luukusta, joka oli tehty siihen isoon oveen. Ovi ovessa! Jo eteishalli oli vaikuttavan näkönen.

Steikki esitteli meille nopeesti hostellin yleiset tilat ja lähdettiin sitten ulos metsästämään jotain ruokaa. Päädyttiin viereiseen pieneen ravintolaan, jossa oli innokas tarjoilijamies, sekin melko pieni. Ei ehkä mikään kaikkein paras valinta, mut ruokaa oli saatava. Olin kuulevinani mikron PLING-äänen. Mun pizza oli aika pieni ja siinä oli osittain raaka pohja. Mut mitäs tuosta. Tarjoilijamies luuli näkevänsä meidät uudestaan seuraavana päivänä, mutta taidettiin tuottaa sille pettymys.

Tässä vaiheessa kello tais lähennellä jo puolta yötä, ja päätettiin palata hostellille nukkumaan. Oltiin ehkä melkein nukahdettu, kun neljäs kouvoloidi Antero saapui joskus yheltä vai kahelta. Unet jäi lopulta aika vähäisiksi, kun kello herätti aamulla jo ihan liian aikaisin. Lola Vulkanon vetämiä treenejä ei kuitenkaan halunnut jättää väliin!

Lahden Ysi Musta ja Munaliisa yöpyivät samassa hostellissa meien kanssa, ja mentiinkin kaikki yhtämatkaa treenipaikalle. Oikea metro ja pysäkki löytyivät helposti, mutta siinä liikuntasalissa oli pieni etsiminen. Onneksemme itse Lola Vulkano löysi meidät harhailemasta jostain lähistöltä, ja opasti perille.

Treenipaikan kivilattialla oli hyvä luistella ja treenitkin sujui oikein kivasti. Opeteltiin full body -hittejä, joissa oon ollut ihan surkea. Nyt hommat aukes taas paljon paremmin. Suosittelen kaikkia harjottelemaan hittejä seinää vasten, siinä tosiaan tajuaa jos osuu väärällä kohdalla. Tehtiin paljon kivoja drillejä, joista viimeisessä Tsubutex hakkas mut ihan mustelmille. Eipä tarvi pelätä sitä itse bouttia kun on jo ennen sitä saanut kunnolla köniin. <3

Parituntisten treenien jälkeen halukkaat pääsivät scrimmaamaan, mutta itse päätin säästää voimani illan bouttia varten. Scrimmage kesti ehkä maksimissaan puoli tuntia, kun porukkaa oli aika vähän. Sen jälkeen siirryttiin ulos nauttimaan ihanasta säästä. Kaupasta ruokaa ja nurtsille istumaan ja punomaan juonia illan bouttia varten.

Jatketaan bouttijutuilla sitten seuraavassa osassa, vi ses!

1. Jes, Salla, JES! Mie niin oon oottanu tätä postausta, pelastit mun ylitylsän sunnuntain. <3 <3